Študentský míting v Izole
V pondelok, 24. marca 2014, sa v slovinskej Izole začne prvé stretnutie žiakov zapojených do projektu v rámci programu celoživotného vzdelávania, podprogramu Comenius, pod názvom “Let`s love, let`s protect out environment“. Stretnutia sa zúčastnia študenti, ktorí sa postupne vyprofilovali svojou prácou na aktivitách, ktoré z projektu vyplynuli.
Práca na projekte sa pohybuje v štyroch pracovných rovinách. Najdôležitejšou je zdokonaľovanie sa v angličtine, ktorá je komunikačným jazykom medzi zúčastnenými krajinami. Ťažisko práce spočíva vo vedomostiach z prírodných vied, keďže podstata projektu je environmentálna. Nemenej dôležitá je výtvarná výchova, ktorá nielenže dáva priestor talentovaným deťom, ale v rámci projektu je chápaná i ako univerzálny neverbálny prostriedok na vyjadrenie predstáv o konkrétnych prírodných javoch. Obrovský význam má zdokonaľovanie sa vo využívania informačných technológií, keďže výsledok každej činnosti je potrebné zdokumentovať.
V prvej etape, ktorej cieľom bolo spoznávanie a dokumentácia chráneného územia, sme vytipovali, navštívili a zdokumentovali chránené územie v blízkosti nášho mesta. S ohľadom na obmedzené časové možnosti súvisiace s blížiacou sa zimou sme hľadali miesto dostupné, ale i zaujímavé. Po zrelom uvážení sme sa rozhodli pre Smolenický kras, ktorý je pozoruhodnou lokalitou v mnohých aspektoch. TU
Túru sme uskutočnili začiatkom decembra, počasie nám bolo naklonené a zúčastnilo sa jej 33 žiakov a traja učitelia TU.
V ďalšom štádiu sme mohli pristúpiť k spracovaniu získanej dokumentácie, ktorej podstatou sú prezentácie v PowerPointe. Prezentácie obsahujú fotografie doplnené textom. Postupne sa začala formovať skupina ochotná a schopná pracovať na príprave prvého študentského stretnutia v Izole. Počet detí na výjazde je limitovaný, výber vôbec nebol jednoduchý a medzi deťmi postupne zavládla potrebná pozitívna rivalita. Na prezentáciách pracovalo niekoľko skupín, na stretnutie v Izole bola vybraná práca Romany Sejčovej a Nikoly Valešovej TU. Na stránke školy si však môžete pozrieť i prezentáciu Lindy Grékovej a Moniky Hanusovej TU.
Významnou časťou bolo natočenie videovizitiek, ktoré boli potrebné na to, aby naši projektoví partneri v Slovinsku, Španielsku a Taliansku spoznali našu školu i žiakov. Autorkami vizitky žiakov sú Martina Pepuchová a Michaela Nemcová TU a vizitky školy Laura Olívia Laláková a Natália Hagarová TU. Laura okrem toho pripravila i prezentáciu o škole TU.
|
Dôležitým bodom bolo zostavenie päťjazyčného slovníka TU základných dorozumievacích pojmov. (5 jazykov preto, že v autonómnom spoločenstve Valencia, kde sa partnerské mesto Burjassot nachádza, je úradným jazykom katalánčina).
Ťažisko výtvarnej činnosti bolo na začiatku v návrhu loga pre projekt. Návrhy vyrábali deti na výtvarnej výchove, ale i na informatike. V druhej etape prišli na rad kresby - úlohou detí bolo rôznymi technikami zobraziť slová, ktoré spolu s kresbami budú zaradené do environmentálneho slovníka. Kresby zobrazujúce jazero TU, les TU, kvet TU, list TU a mach TU.
|
Špecifickou prácou je prezentácia Silvie Halamičkovej, v ktorej predstavila sprístupnené jaskyne na Slovensku. Slovenskú verziu môžete vidieť TU a anglickú TU.
|
Doplnkovým programom na stretnutí v Izole je Kultúrna noc, pre ktorú pripravili prezentácie o slovenských tradíciách Martin Gembeš. Slovenskú verziu môžete vidieť TU a anglickú TU a Michaela Nemcová TU.
Na prehliadku po Pezinku a okolí vás vo svojej práci pozve Natália Hagarová TU.
Na prvom študentskom stretnutí v slovinskej Izole sa zúčastnia Martin Gembeš, Linda Gréková, Natália Hagarová, Silvia Halamičková, Monika Hanusová, Laura Olívia Laláková, Michaela Nemcová, Martina Pepuchová, Nikola Valešová a Matej Valiček a učitelia Mgr. Bronislava Noskovičová - koordinátorka projektu, Alena Golianová - učiteľka geografie, Ing. Monika Hlúšková - učiteľka informatiky, PhDr. Vladimír Gába - technický koordinátor a Mgr. Milan Pivarček - interný asistent. Realizácia výtvarných prác prebiehala pod vedením Mgr. Aleny Burdanovej.
|